Kerstmenu 1e kerstdag 2008

December 2008 in vogelvlucht

De gebeurtenissen volgen elkaar sneller op dan ik kan bloggen. Geen tijd ook eigenlijk. Nu een paar daagjes vrij dus even wat zaken van de maand december op een rijtje zetten.

Na mijn mooie schuiver op de A27 moest ik natuurlijk ook weer een nieuwe auto hebben. Gelukkig had mijn buurman nog een zelfde model staan en ook exact dezelfde kleur. Halverwege deze maand alles netjes af kunnen ronden en ik ben weer de trotse eigenaar van een Peugeot 206.

Zaterdag 20 december hadden we een bedrijfsuitje van de KvK in Den Haag bij de Uithof . We konden kiezen uit verschillende activiteiten. Wij kozen voor skieen en Slip en Slide Curling . Ik had me opgegeven voor een skiles samen met Joyce maar dit was voor mij nogal saai. Ik ben vrij gaan skieen en Joyce heeft de les keurig gevolgd. Aan het einde werden er netjes bochtjes gedraaid en kon Joyce ook remmen. Dit heb ik bijna twee jaar geleden in Lapland niet voor elkaar gekregen!!!
Als diner kregen we verschillende stamppotten. Niet al te laat reden we rozig terug naar Hilversum.

Dan gezellig naar die kerstdagen. Zoals eerder geschreven zaten we kerstavond in Soulkitchen. Lekker gegeten en via Felix 2 zijn we in de nieuwe Hilversumse club Rex beland. Het deed me sterk denken aan de Chemistry waar wij vroeger nogal eens kwamen. Ik vond het niet geweldig maar moet eerlijk zeggen dat ik nog niet alles gezien heb. De Musk vind ik dan veel leuker en heeft meer sfeer. Desalwelteplus kwam ik toch pas om 04:30 uur mijn bedje in met een piepklein slokje te veel op.
Bij het ontwaken op eerste kerstdag had ik hier ook behoorlijk last van. Mijn vriend Advil moest er aan te pas komen om het leed enigzins draaglijk te maken. Om vijf uur werden we al weer in Huizen verwacht bij Natas en Jeroen voor het geweldige diner dat mijn moeder had voorbereid. Ook dit jaar was het weer top. Zo ontzettend lekker gegeten. Bij elk gerecht een bijpassende wijn. Het leek wel een Michelin ster restaurant.

Kerstmenu 1e kerstdag 2008
Tweede kerstdag natuurlijk ook niet helemaal fris begonnen maar toch beter dan de eerste. Deze avond gaan we eten bij brasserie Docks . Een sfeervolle tent aan de Havenstraat in Hilversum. Het gaat er iets rustiger aan toe dan de voorgaande dagen maar ook hier is het erg gezellig. Heerlijke gerechten en een goede wijn passeren de revue deze avond.
De derde kerstdag al mag je dit eigenlijk niet zo noemen gaan we op pad met de Vrienden van het goede leven. Haarlem is vanavond de stad waar wij eens een kijkje gaan nemen. We slapen in hotel Carillon midden in de stad aan de Grote markt. Eerst maar eens een potje bowlen. Aangekomen met de trein op Haarlem station nemen we decadent de taxi naar Bison Bowling . Overall winner is Tim die tijdens één potje meer dan 150 gooit. Zo decadent als we kwamen gaan we ook weer met de taxi terug. Na een paar biertjes in een kroeg tegenover ons hotel gaan we een hapje eten bij Wilma & Albert . Een steakhouse waar we een paar lekkere biertjes drinken en een lekker stukje vlees happen. We vervolgen onze weg naar diverse cafés en gaan ook nog op zoek naar de rode lampjes. Tevergeefs vinden we ze niet;-) In het hotel aangekomen proberen we een pringles machine te demonteren en zuigt Jochem nog even netjes de gang. Opnieuw volgt een brakke ochtend. We waaien uit op Zandvoort en zien Ajax winnen van Ado. Weer een geslaagde avond kunnen we wel stellen. Mannen op naar volgend jaar, ik hoop een weekend in de sneeuw… wie weet.

Ik wens iedereen alvast de beste wensen voor 2009, maak er een mooi jaar van.